Koei Tecmo-eigenaar blikt terug op lang ontwikkelproces Nioh

Geplaatst: 2 dagen geleden om 14:07
De oprichter en CEO van Koei Tecmo geeft toe dat hij voornamelijk schuldig is voor het lange ontwikkelproces van Nioh.

Nioh, een populaire game van Team Ninja, werd voor het eerst aangekondigd in 2004 onder de werktitel Oni. De game kwam echter pas in 2017 uit, ruim dertien jaar later. Hoe heeft dat kunnen gebeuren? Koei Tecmo-eigenaar Yoichi Erikawa sprak onlangs in een interview over dit lange ontwikkelproces, waarin hij heel eerlijk toegeeft dat het uitstel vooral zijn eigen schuld is.

Nioh begon als een traditionele rpg, werd toen opeens een actie-rpg gemaakt door Omega Force, om daarna weer te veranderen in een Ninja Gaiden-achtige actiegame van Team Ninja. Erikawa geeft toe dat hij in te tussentijd allang ontslagen zou zijn geweest, als het niet zijn eigen bedrijf was.

"Het ontwikkelproces duurde 12 jaar. Als het iemand was die onder mij werkte, zou hij allang ontslagen zijn. Maar goed, na het driemaal opnieuw te proberen hebben we een goede game gemaakt. Nioh werd gemaakt toen Koei en Tecmo samengevoegd werden, het combineerde de kracht van beide bedrijven om iets vermakelijks te creëren. Zoals je weet specialiseerde Koei zich in historische games, terwijl Tecmo uitblonk in actiegames."

In oktober 2022 bereikte de Nioh-franchise - die bestaat uit twee games en een remaster - de zeven miljoen verkochte exemplaren.

Niels ArtsHeeft een haat-liefde relatie met League of Legends, maar wil de grootste releases van het moment ook nooit missen.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.