Link had bijna gepraat in The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
Een van de redenen dat Link nooit praat in een Zelda-game, is zodat je jezelf kan verplaatsen in de hoofdpersoon en kan doen alsof jij het bent die dat grote avontuur beleeft. Zolang hij niks zegt, denk je ook nooit: 'Hé, zoiets doms zou ik zelf nooit zeggen!' Een stille protagonist, dus.
Maar aangezien niet Link, maar Zelda de hoofdrol had in het onlangs verschenen Echoes of Wisdom, was het dit keer de prinses die haar mond moest houden. Link had dus best even een babbeltje kunnen maken, maar de ontwikkelaars kregen het na al die jaren niet voor elkaar, zeggen ze in een interview met Famitsu.
"Link praatte in het begin", bevestigt producer Eiji Aonuma. "Ik liet Link een beetje praten", voegt regisseur Satoshi Terada toe. "Maar wat ik hem ook liet zeggen, het voelde gewoon niet goed."
"Link zou nooit zo praten", zegt Aonuma. "Het voelde heel raar. Niemand wist wat Link zou zeggen. Dat is heel normaal, want hij heeft nog nooit gepraat. Dus we moeten iets verzinnen waardoor hij niet kon praten, en dat is hoe we een deel van het verhaal hebben verzonnen."
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom kwam afgelopen september uit voor de Nintendo Switch. Onze Jacco gaf de game een dikke 90 in zijn review: "The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom geeft de prinses een waardige game, met een briljante gameplaymechaniek die ondanks technische gebreken je brein ouderwets prikkelt."
Opmerkingen