Map van GTA: San Andreas was bijna opgedeeld in drie aparte delen

Geplaatst: 28 oktober om 23:03
Even in je bolide stappen en vrijuit cruisen tussen de drie steden in Grand Theft Auto: San Andreas? Dat was bijna onmogelijk geweest als Rockstar zijn originele idee had doorgezet.

Dat laat Obbe Vermeij, voormalig technical director bij Rockstar North, weten in een tweet. Het originele idee was om drie verschillende maps te maken, waarbij spelers dus een trein of vliegtuig (inclusief laadscherm) moeten pakken om tussen Los Santos, San Fierro en Las Venturas te reizen.

Rockstar speelde voornamelijk met dit idee vanwege de technische beperkingen van de PlayStation 2: “Het geheugen op de PS2 was erg schaars en met drie afzonderlijke maps hadden we de data van de andere steden niet constant in het geheugen hoeven te houden”, aldus Vermeij.

View post on X

Uiteindelijk werd er in een meeting tussen Vermeij, Leslie Benzies, Aaron Garbut, Adam Fowler en Alexander Roger toch besloten om één geheel van de map te maken. Vraag de Wacht niet hoe, maar het is die knappe koppen uiteindelijk toch gelukt om iedere stad eigen hulpdiensten en weersomstandigheden te geven. En dat zonder laadschermen, chapeau!

Overigens raadt de Wacht het X-account van Vermeij ten zeerste aan als je geïnteresseerd bent in een technisch kijkje achter de schermen bij de ontwikkeling van (voornamelijk) de Grand Theft Auto-games. Heerlijk om tijdens een brakke zondagmiddag eens door te spitten terwijl je reikhalzend uitkijkt naar het aankomende GTA 6!

Rodney FeterisFervent liefhebber van sterke singleplayer-avonturen, van lineair tot openwereld. Gebruikt zijn Switch als indie-apparaat, maar ook een nieuwe Pokémon of Zelda vindt altijd zijn weg naar het kleine scherm. Zit nu al vurig te wachten op de nieuwste God of War-titel.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.