Dat blijkt uit een recent interview van de ontwikkelaar met IGN. Gevraagd naar het aantal eindes van de fantasygame zegt regisseur Carrie Patel het niet precies te weten. “Wat ik kan zeggen is dat het aantal eindes in de dubbele cijfers loopt”, aldus Patel. “Je kunt met een hoop verschillende combinaties uitkomen.” Het lijkt er dus op dat het niet om stuk voor stuk unieke eindes gaat, maar dat er ook combinaties van verschillende eindes tussen zitten.
Als je The Outer Worlds hebt gespeeld, weet je wel zo’n beetje hoe een einde eruitziet. Je krijgt na het voltooien van de laatste missie een scherm met uitleg over het lot van de wereld na de keuzes die jij hebt gemaakt. Je hoort wat er met alle personages en facties gebeurt en krijgt zo een beeld van de consequenties die jou handelen hebben veroorzaakt. Het is een veelgebruikte techniek in rpg’s zoals Avowed, want tussenfilmpjes maken van zo ontzettend veel eindes is natuurlijk veel te duur.
Avowed is de nieuwe rpg van Obsidian Entertainment en speelt zich af in het Pillars of Eternity-universum. Vanuit first-person-perspectief gebruik je zwaarden, schilden en geweren, maar ook magie. De game verschijnt op 18 februari voor Xbox Series X/S, pc en Game Pass.
Opmerkingen