Nieuwe Battlefield wordt door vier studio's ontwikkeld
Welkom bij deze kersverse en overvolle Nachtwacht, mede dankzij het feit dat Electronic Arts zijn meeting met investeerders heeft gehouden - een aantal nieuwtjes in deze Wacht zijn daar dan ook op gebaseerd. Om te beginnen dus de nieuwe Battlefield!
Gisteren kon je al wat details lezen - en de eerste artwork bekijken - van de aankomende Battlefield-game. Vince Zampella, de Respawn-oprichter die tegenwoordig de hoofdverantwoordelijke is van de Battlefield-franchise, gaf namelijk al wat informatie prijs. Zo moet de game teruggrijpen naar de hoogtijdagen van Battlefield, dus gesitueerd in de hedendaagse tijd, met multiplayerpotjes voor zo'n 64 man en niet met Specialists maar met classes.
Tijdens de investeerdersmeeting van EA zijn nog wat meer details naar buiten gekomen. Zo blijkt dat de game dus door vier verschillende studio's wordt ontwikkeld. DICE, die de Battlefield-franchise al sinds het begin draagt, richt zich op de multiplayer. Motive, waarvan we sinds eerder dit jaar weten dat ze ook aan Battlefield werken, ontwikkelt de singleplayercampagne. Criterion Games, dat naast de Need for Speed-games ook aan Battlefield 5 en 2042 heeft gewerkt, houdt zich zowel met de single- als multiplayermodi bezig. En tot slot werkt Ripple Effect aan een "nieuwe ervaring" die nog moet worden aangekondigd.
Onder de andere details die naar buiten zijn gekomen (via Reddit), blijkt dat de ontwikkelaars de game intern al meer dan een jaar kunnen spelen, en dat er begin volgend jaar een groot testprogramma voor fans wordt opgezet. Klinkt allemaal goed in ieder geval, nu hopen dat Battlefield terugkeert als nooit tevoren!
Opmerkingen