Nieuwe beelden Assassin's Creed Shadows lichten open wereld uit
De beelden zijn verspreid door de Nederlandse contentmaker JorRaptor. In de gameplay-opname worden verschillende historische Japanse landschappen en dorpjes verkend.
In een verklaring op de website van Ubisoft zei regisseur Charles Benoit eerder dat ze een open wereld hebben gecreëerd met meer vrijheid, waar "het vinden van informatie cruciaal is en gezien kan worden als een vorm van beloning". "We willen de handen van spelers niet al te veel vasthouden met icoontjes of markeringen", zegt Benoit. "Dit voelt logisch in de context van een shinobi (Japanse krijger, red.) die vecht voor informatie."
Spelers zullen in de open wereld dus op eigen kracht geheimen moeten ontdekken. Zo zorgt het vrijspelen van torens (oftewel uitkijkpunten) er niet meer voor dat grote delen van de map worden ingekleurd, maar slechts dat nabije 'points of interest' worden getoond.
"Je zult het spel beginnen met een map die alleen de namen van regio's onthult en tekeningen bevat die wijzen op mogelijke sleutellocaties. Door je voort te bewegen in de wereld zal er langzamerhand een radius om je personage geopenbaard worden, waardoor er steeds meer details duidelijk worden", staat in de verklaring van Ubisoft.
Assassin's Creed Shadows is inmiddels al een paar keer uitgesteld. Hoewel het spel eerst in november vorig jaar moest uitkomen, verschijnt het nu pas in maart. De game komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S, en pc. Volgens geruchten wordt er ook een port ontwikkeld voor de Nintendo Switch 2.
Opmerkingen