Nieuwe XDefiant-update gaat eindeloos springen tegen

Geplaatst: 16 juni om 21:25Aangepast: 16 juni om 21:25
XDefiant is heet en Ubisoft probeert constant te zorgen voor de juiste balans in de kersverse shooter. Met vandaag op de agenda: het eindeloos rondspringen is vanaf nu verleden tijd.

Het zogenaamde jumpspammen is voor veel XDefiant-spelers sinds de verschijning van de game een doorn in het oog. Met deze tactiek rammen spelers constant op hun springknop om zo moeilijker in het vizier van hun tegenstanders te blijven terwijl ze zelf nog even makkelijk stilstaande doelwitten kunnen raken. De een vind 't geen probleem en de ander irriteert zich er mateloos aan, maar puntje bij paaltje ziet het er in ieder geval redelijk belachelijk uit.

En om de balans te bewaken heeft Ubisoft nu een nieuwe patch uitgebracht waarin deze tactiek flink aan banden wordt gelegd. Want wie nu constant zijn spring- of hurkknop indouwt, merkt dat zijn wapen ineens hevig begint te zwaaien, zoals te zien in het Reddit-filmpje hieronder.

Jump-spam penalty aim sway is really strong and I'm all for it (Same applies for crouch-spam) byu/wedadman85 inXDefiant

-

De Wacht heeft XDefiant meteen effe opgestart om de proef op de som te nemen en warempel: na een aantal herhaaldelijke sprongen leek het net of hij op een schip in een hevige storm aan het springen was.

Toch vraagt hij zich af of deze verandering daadwerkelijk veel zand in de motor van jumpspammers gooit, aangezien vuurgevechten nooit dusdanig lang duren dat je vier of vijf keer moet springen. Maar als het al helpt om die ene extra knakker om zeep te helpen en zo de win te pakken, is de Wacht al ruim tevreden.

XDefiant is Ubisoft's nieuwste shooter waarin verschillende franchises als Splinter Cell, The Division, Far Cry en Ghost Recon samenkomen. Tijdens de afgelopen Ubisoft Forward-presentatie werd het eerste seizoen van de game aangekondigd, waarin we ons kunnen verheugen op nieuwe maps, facties en spelmodi. 

Rodney FeterisFervent liefhebber van sterke singleplayer-avonturen, van lineair tot openwereld. Gebruikt zijn Switch als indie-apparaat, maar ook een nieuwe Pokémon of Zelda vindt altijd zijn weg naar het kleine scherm. Zit nu al vurig te wachten op de nieuwste God of War-titel.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.