Dat laat Nintendo-directeur Shuntaro Furukawa volgens Bloomberg weten tijdens de bekendmaking van diens kwartaalcijfers, waar ook werd onthuld dat er inmiddels 103,54 miljoen exemplaren van de Switch zijn verscheept.
Volgens Furukawa past de strategie van Microsoft en Sony niet bij Nintendo. "Ons merk is gebouwd op producten die met toewijding door onze werknemers worden gemaakt. Het is geen voordeel voor ons bedrijf om een grote groep mensen in dienst te hebben die geen Nintendo-DNA hebben."
In november vorig jaar liet Furukawa al weten dat het bedrijf zich bovenal richt op organische groei om Nintendo's "creatieve cultuur" te waarborgen. Hij lijkt daarmee vooral te doelen op laten groeien van bestaande Nintendo-studio's en het blijven samenwerken met externe studio's waar Nintendo in de loop der jaren al een uitgebreide werkrelatie mee heeft opgebouwd.
Begin dit jaar werden er enkele grote overnames binnen de game-industrie aangekondigd. GTA-uitgever Take-Two is van plan om het mobiele gamesbedrijf Zynga over te nemen, Microsoft wil Call of Duty- en Diablo-uitgever Activision Blizzard overnemen en Sony wil Destiny-ontwikkelaar Bungie overnemen.
Opmerkingen