Nintendo-president zegt dat langere ontwikkelingscycli voor games "onvermijdelijk" zijn
Tijdens de meest recente aandeelhoudersvergadering vertelt Shuntaro Furukawa dat de ontwikkelingsfase tegenwoordig "langer, complexer en geavanceerder" is. Dit zorgt er volgens hem voor dat Nintendo haar ontwikkelingsmiddelen moet uitbreiden en hiervoor noodzakelijke investeringen moet doen.
De Senior Managing Executive Officer en Corporate Director van het bedrijf, Shinya Takahashi, herhaalt dat het "onvermijdelijk" is dat de softwareontwikkelingscycli langer worden naarmate de hardware verbetert. Toch heeft hij er ook vertrouwen in dat het Nintendo lukt om de totale ontwikkelingscycli te verkorten door de "ontwikkelomgeving te verbeteren".
In dezelfde vraag wordt ook besproken hoe het kan dat Super Mario Bros. Wonder de eerste nieuwe 2D Mario-game in 11 jaar is. "Het is niet zo dat Super Mario Bros. Wonder bijna een decennium lang continu in ontwikkeling was," zegt Takahashi. De lange pauze tussen deze releases is volgens hem te wijten aan verschillende initiatieven en studies, "met als doel zoveel mogelijk mensen ervan te laten genieten."
Op dezelfde vergadering is ook gesproken over Nintendo’s mening over het gebruik van generatieve AI voor videogames, maar het bedrijf lijkt daar vooralsnog weinig potentie in te zien.
Opmerkingen