Dat laat hij weten in een reactie aan een fan op X (via VGC). De fan in kwestie laat weten te zijn begonnen aan Okami HD en vraagt of hij goed bezig is of dat hij beter de Wii-versie kan spelen. Het antwoord daarop is luid en duidelijk. "De Wii-versie is niet het origineel", schrijft Kamiya. "Ik heb de PlayStation 2-versie gemaakt. Als je het nu wil spelen, is de HD-versie het beste. Persoonlijk wil ik niet dat je de Wii-versie speelt."
Klare taal van hem, maar waarom de Wii-versie niet goed is, laat hij helaas in het midden. Het kan ermee te maken hebben dat Ready at Dawn, de ontwikkelaar van de Wii-port, de ontwikkeling zonder assets moest beginnen. Daardoor moest men de PlayStation 2-versie eerst reverse-engineeren. Een lastig proces dus, met een naar het schijnt niet zo geslaagd resultaat in de ogen van Kamiya.
Mocht je je dus willen voorbereiden op het aankomende Okami-vervolg, dan kun je je Wii beter in de kast laten staan. Dat vervolg werd tot ieders verbazing aangekondigd tijdens de Game Awards van vorig jaar. Okami 2 wordt wederom gemaakt in samenwerking met uitgever Capcom. Okami-games staan bekend om hun graphics die iets weghebben van Oost-Indische-inktkunst. De games spelen zich af in het historische Japan en volgen Amaterasu, een godin die de vorm van een witte wolf heeft aangenomen. De gameplay van Okami is geïnspireerd op The Legend of Zelda.
Opmerkingen