Ontslagen gevallen bij Molyneux-studio 22Cans

Geplaatst: 18 februari 2021 om 06:15Aangepast: 22 augustus om 08:52
Er is een onbekende hoeveelheid werknemers ontslagen bij Peter Molyneux' ontwikkelstudio 22Cans.

Dat werd gemeld door GamesIndustry. Als reactie daarop laat Eurogamer weten een statement van de studio te hebben ontvangen waarin wordt gemeld dat de studio blijft functioneren en games blijft ontwikkelen.

"Helaas kunnen we door een aantal factoren, waaronder projecten die een bepaalde fase van ontwikkeling bereiken, bevestigen dat een aantal rollen binnen 22Cans overbodig waren."

Het is niet ongebruikelijk dat een ontwikkelaar een aantal werknemers laat gaan wanneer de ontwikkeling van games wordt afgerond. Het is niet duidelijk welke andere factoren meespelen bij de ontslagronde van 22Cans en om hoeveel mensen het gaat.

Molyneux vertrok begin vorig decennium bij Microsoft en richtte in 2012 22Cans op. Hij bracht kort daarna de experimentele mobiele game Curiosity: What's Inside the Cube? uit. De simgame Godus werd in 2013 als Early Access-game gelanceerd, en is nog altijd Early Access. In 2017 werd The Trail: Frontier Challenge uitgebracht. De industriële sim Legacy werd tot slot in 2019 aangekondigd, maar sindsdien is er niets van die titel vernomen.

-41806648

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.