Phil Spencer roept ontwikkelaars op te stoppen met verdelen spelers
Dat deed hij tijdens de New York Game Awards (via The Gamer). Spencer won de Andrew Yoon Memorial Legend Award. Die wordt uitgereikt aan een persoon die grote bijdragen levert aan de game-industrie. Bij het in ontvangst nemen van de prijs, nam Spencer het woord. "Vandaag zijn er meer games dan er ooit geweest zijn, beschikbaar voor meer spelers dan ooit. Maar ik voel ook dat er meer wanhoop is in de wereld, een constante stroom van slecht nieuws, terwijl we van crisis naar crisis hoppen. Het voelt voor mij alsof het plezier dat ik als kind ervaarde voor ons allemaal moeilijker is om te bereiken," zo begint zijn speech.
"Als makers, als leiders, als wereldbouwers is het vandaag de dag onze grootste verantwoordelijkheid om te inspireren en om vreugde te brengen. Elke van de honderden titels die spelers in handen hebben is een visitekaartje voor plezier. Halo, God of War, Vampire Survivors, Peppa Pig, grote en kleine games, ze zijn allemaal gemaakt om plezier te brengen in ons leven. Zoveel plezier dat mensen erover willen praten en het willen delen."
Spencer heeft daarom een oproep voor zijn concullega's. Hij roept ze op "de moed te hebben om dit collectieve plezier te beschermen en te voeden, om ons te omringen met meerdere perspectieven, om verschillen op het gebied van ervaringen en geografie te honoreren en empathie te tonen wanneer we naar elkaar luisteren. We zien af van het verdelen van spelers en makers, en komen in plaats daarvan dichterbij elkaar, terwijl we samen plezier vergroten", zo besluit hij zijn speech.
De volledige show is hieronder te bekijken.
Opmerkingen