Phil Spencer teaset grote verandering voor structuur Halo Infinite
Halo Infinite is een van de weinige bevestigde launchtitels voor de Xbox Series X en op een paar filmische trailers na is er nog vrij weinig over deze game bekend. In een interview met Polygon zegt Phil Spencer dat de game speelt en eruitziet als normale Halo-game, maar dat er mogelijk een aantal structurele veranderingen zijn doorgevoerd met de Master Chief Collection (MCC) als inspiratie.
“De studio heeft superveel geleerd over wat het betekent om eigenlijk een collectie te hebben, om de totaliteit van de Halo-lore, kennis, verhalen en ervaringen in één wereld te hebben met één Halo-gebruikersinterface en platform", vertelt Spencer aan Polygon. “Toen 343 bezig was met deze collectie, hebben ze de voordelen gezien om onze klanten niet te verplichten om keuzes te maken als ‘Wil ik deze aanschaffen, of deze?" Ik heb op dit moment het gevoel dat de Halo-games met elkaar concurreren. Dat merk ik bij veel franchises die jaarlijks uitkomen. Daar zie je dat ontwikkelaars enorm veel energie gebruiken om klanten naar de nieuwe versie van de game te krijgen”, zegt het Xbox-hoofd. “Ik denk dat gaming in de afgelopen jaren is geëvolueerd naar het beeld dat we moeten respecteren waar onze klanten op dit moment zijn. Dit komt ook neer op het motto dat we bij Xbox hebben en die ga je terugzien in de manier waarop over Halo Infinite gesproken gaat worden en in de structuur van de game zelf.”
Phil Spencer wilde verder niet over dit onderwerp uitweiden. Welke ‘structurele’ verandering Halo Infinite gaat hebben is nog onduidelijk. Vermoedelijk komt er tijdens de Xbox Games Showcase aankomende donderdag meer informatie naar buiten.
Opmerkingen