PlayStation-patent draait om AI die voorspelt welke knoppen je indrukt
Het patent, dat werd gevonden door tech4gamers, beschrijft een camera bovenop een televisie die de controller die je vasthoudt bekijkt en je speelgedrag opneemt. AI analyseert je gedrag vervolgens en probeert te voorspellen wat voor knoppen je in bepaalde situaties gaat indrukken.
Klinkklare onzin? Misschien. Het zou bijvoorbeeld kunnen worden ingezet om input lag bij online games waarbij vertraging killing is voor de ervaring te minimaliseren. Als je een fighter speelt en de game je helpt met bepaalde knoppen indrukken, is dat dan valsspelen, of zorgt het simpelweg voor een vloeiendere ervaring? Hoe dan ook interessant materiaal.
Een ander Sony-patent - ditmaal gevonden door GameRant - omschrijft overigens de mogelijkheid om de DualSense-controller tot een soort geweer om te vormen. Een realistische trekker zou aan de analoge stick worden gehouden, terwijl de speler de controller met één hand vasthoudt en de ruimte tussen de R1- en R2-knop gebruikt om te mikken.
Hoe dan ook willen bovenstaande patenten niet zeggen dat Sony dit ooit gaat toepassen. Bedrijven leggen regelmatig patenten vast voor allerlei dingen die ze verzinnen. Soms vinden ze hun weg terug naar een daadwerkelijk product, maar net zo vaak niet.
Opmerkingen