Zo zijn de springanimaties van Prince of Persia gemaakt
Op Threads plaatste Mechner een video waarin te zien is hoe hij in 1985 zijn broertje filmde, terwijl die de animaties uit het spel in het echt uitvoerde. Voor Prince of Persia gebruikte Jordan namelijk de animatietechniek rotoscoping, waarbij een object uit elke frame van een video wordt getekend. Het broertje van Mechner diende dus als een referentie voor de animaties uit het spel. In de video zien we de vijftienjarige jongen dus rennen, springen en hangen, waarna te zien is hoe dat er in het spel uit ziet.
Jordan Mechner poste deze video om te vieren dat zijn biografie, in de vorm van een graphic novel, binnenkort uitkomt, en zijn broertje kon uiteraard niet ontbreken. De betekenis achter het maken van (o.a) Prince of Persia zou in dit boek ook duidelijk worden.
De serie waar Jordan en zijn broertje zo lang geleden al aan werkten, blijft ook relevant. Zo kwamen dit jaar zowel de metroidvania Prince of Persia: The Lost Crown en de rogue-lite The Rogue Prince of Persia uit. Ook kondigde Ubisoft tijdens de Ubisoft Forward van deze maand aan dat een remake van Prince of Persa: The Sands of Time in 2026 uit moet komen.
Opmerkingen