Hoogtepunten: Sony PlayStation brengt dit fiscale jaar twee live service-games uit
Dat meldde SIE-baas Jim Ryan tijdens de Sony Business Briefing (via VGC). Een live service-game wordt gezien als een spel dat na release voor geruime tijd wordt ondersteund met nieuwe content. Vaak gaat het om online games, zoals Fortnite en Call of Duty: Warzone. Ryan zelf definieert live service-games als "spellen zonder einde".
Sony heet niet laten weten wat spelers van de twee live service-games kunnen verwachten, behalve dat deze games mogelijk ook op pc kunnen verschijnen. Op dit moment meent Sony maar één live service-game op de markt te hebben in de vorm van MLB The Show 22.
Sony gaf eerder al aan van plan te zijn Bungie te kopen, de ontwikkelaar van de Destiny-reeks. Het bedrijf verduidelijkte tijdens de Business Briefing dat het Destiny niet meetelt met de twee nieuwe live service-games.
Sony is de laatste jaren voornamelijk bekend komen te staan om diens grootschalige singleplayerfranchises, zoals Uncharted, The Last of Us en Ghost of Tsushima. Het bedrijf gaf eerder al aan dat het meer focus wil leggen op multiplayer en live service.
Overigens liet Sony in een grafiek zien dat er elk jaar steeds meer live service-games beschikbaar moeten zijn. In het fiscale jaar 2023 moeten er bijvoorbeeld nog eens drie bijkomen, waardoor het totale aantal op zes live service-games komt te staan.
Opmerkingen