Ubisoft-piratengame Skull and Bones is alfafase gepasseerd
Dat laat Ubisoft weten aan Kotaku als onderdeel van een uitgebreid artikel waarin de site de turbulente en langdurige ontwikkeling van het spel schetst. Ubisoft meldt daarin: "Het Skull and Bones-team is trots op het werk dat ze hebben bereikt sinds de laatste update. Productie is net de alfafase gepasseerd, en we kijken er naar uit om op het juiste moment meer details te delen."
Skull and Bones werd in 2017 aangekondigd, maar is volgens Kotaku al sinds 2013 in ontwikkeling. In 2018 werd het spel nogmaals getoond, maar sindsdien is er publiekelijk niets meer van het spel vernomen. Wel lekte uit dat de ontwikkeling van het spel meerdere malen opnieuw is begonnen.
In het artikel van Kotaku wordt geclaimd dat het spel met gemak over de geschatte budgetten is gegaan. Het spel zou Ubisoft al meer dan 120 miljoen dollar hebben gekost. Dat budget zou blijven stijgen terwijl honderden ontwikkelaars hun best doen het spel af te maken.
"Als Skull and Bones bij een andere ontwikkelaar in de maak was, zou het al tien keer zijn afgeschoten", meldt een anonieme, voormalige werknemer van het project.
Opmerkingen