Een belangrijk deel van de update richt zich op de stealth-gameplay. Vijanden zullen minder snel spelers opmerken, de verdeling en beweging van npc's en patrouilles zijn aangepast, en de third person view is geoptimaliseerd om gemakkelijker sluipen. Daarnaast worden nuttige objecten in de omgeving nu gemarkeerd om spelers op weg te helpen en is een bug opgelost waarbij spelers vast kwamen te zitten tijdens een hyperjump naar Kijimi.
De speeder-view ook is aangepast met een vergroot gezichtsveld en er zijn verbeteringen aangebracht als de speeder botst met de omgeving. Dit zou de algehele ervaring soepeler moeten maken voor spelers die van snelheid en beweging houden in het spel.
Qua prestaties zou je een lichte verbetering moeten merken, vooral met minder stotterend beeld. Hoewel geen grote sprongen in prestaties te verwachten zijn, blijkt uit tests op een NVIDIA RTX 4090 dat de framerate op 4k met dlss 3 Quality Mode en Frame Generation consistent boven de 70fps blijft, zelfs met ultra-instellingen. Bij gebruik van RTXDI Ultra daalde de framerate soms tot 64fps.
Update 1.2 bevat meer in totaal meer dan honderd fixes, aanpassingen en verbeteringen, waaronder verbeterde visuele details zoals omgevingslandschappen, planten en npc-uiterlijk.
De Wacht hoopt dat dit een stap in de goede richting is voor de game. In de onderstaande video kwamen Tjeerd en Jacco tot de conclusie dat de game beter is dan de meeste mensen denken.
Opmerkingen