Update voegt roguelite-modus toe aan No Rest For the Wicked
Eerder gaf ontwikkelaar Moon Studios al aan zich nu te gaan focussen op grotere updates voor de game en daar is dit het eerste resultaat van. De Cerim Crucible zat al in de game, maar is nu omgetoverd tot een volwaardige roguelite-modus met willekeurige kamers, een nieuwe handelaar en een nieuw gameplaysysteem genaamd Echoes.
Echoes geeft je de mogelijkheid om de game helemaal naar eigen smaak aan te passen. Je krijgt verschillende buffs en nerfs voorgeschoteld. Hierdoor moet volgens de ontwikkelaar geen run hetzelfde aanvoelen.
Verder voegt de update ook nog een nieuwe vijandelijke factie toe: The Gloam. Deze verloren zielen duiken nu alleen op in de Cerim Crucible, maar na een toekomstige update ook in de reguliere game. Ook zijn gebieden in de reguliere game uitgebreid, zijn er nieuwe combatupgrades toegevoegd en vind je nu diertjes in de wereld. Alle patch notes zijn hier te vinden.
In No Rest For the Wicked kruip je in de huid van Cerim, die samen met zijn groep heilige krijgers probeert om een duivelse plaag genaamd The Pestilence tegen te houden. Daar gebruikt de groep hun bijzondere krachten bij. De actie wordt gepresenteerd vanuit isometrisch perspectief en de game bevat een schilderachtige art style. De game werd onthuld tijdens de afgelopen Game Awards.
No Rest For the Weekend is nu in early acces speelbaar op pc. Op een later moment - als de ontwikkeling helemaal is afgerond - komt de game ook naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Wanneer is nog niet bekend.
Opmerkingen