Verwacht een lineaire ervaring van Gears of War: E-Day

Geplaatst: 12 juni om 22:40Aangepast: 12 juni om 22:40
Waar we veel open gebieden zagen in Gears 5, wordt Gears of War: E-Day een meer lineaire ervaring.

Dat bevestigde Matt Searcy, de creatief regisseur van de Gears-games, tijdens een interview met GamesRadar+ afgelopen weekend. De regisseur onthult dat E-Day een prequel is die jaren voor de gebeurtenissen uit het origineel plaatsvindt. De game speelt zich af in de stad Kalona, een nieuwe locatie in de Gears of War-franchise.

Searcy reflecteert op de tien jaar waarin ze bij The Coalition aan Gears hebben gewerkt. Ze zijn erachter gekomen dat veel iconische en epische momenten uit de serie voort zijn gekomen uit lineaire gameplay. Ze hebben veel met lineariteit gewerkt, dus ze weten hoe het moet en ze blijven het ook doen. Verwacht daarom veel lineariteit in Gears of War: E-Day en niet zoveel open gebieden.

Verder geeft Searcy aan dat Gears of War: E-Day zowel nieuw als authentiek aan gaat voelen. Alles wat de serie goed maakt nemen ze mee, terwijl ze in staat zijn om nieuwe technieken en expertise toe te passen om een unieke ervaring te creëren. Daarnaast draait Gears of War: E-Day op Unreal Engine 5, wat uiteraard voor talloze mogelijkheden zorgt. Grafisch zijn er niet veel games mooier geweest.

Watch on YouTube
Niels ArtsHeeft een haat-liefde relatie met League of Legends, maar wil de grootste releases van het moment ook nooit missen.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.