Verwacht geen open wereld in Dragon Age: The Veilguard
Het is alweer tien jaar geleden sinds de release van Dragon Age: Inquisition. Die game maakte erg veel indruk, en sindsdien zitten fans met smacht te wachten op een vervolg. Die gaat er deze herfst eindelijk komen in de vorm van Dragon Age: The Veilguard. De game werd tijdens de Xbox Showcase afgelopen weekend voor het eerst getoond met een trailer, en afgelopen dinsdag verder onthuld middels de onderstaande gameplayvideo.
De verwachtingen voor deze nieuwe Dragon Age-game zijn enorm. Na de grote wereld uit Inquisition wordt er ook veel verwacht van de spelwereld in The Veilguard. In een interview met IGN vertelt regisseur Corinne Busche meer over de aanpak van de wereld en het ontwerp van de missies. Hoewel je misschien verwacht dat Dragon Age: The Veilguard met een open wereld werkt, of in ieder geval met open zones, zit dit volgens Busche toch iets anders.
Ze geeft namelijk aan dat het geen open wereld betreft, maar een "mission-based"-wereld waarin als "hand-touched, hand-crafted" en "very highly curated" is. Toch stelt ze ons gerust: de werelden zijn groot genoeg om veel exploratie toe te staan.
We believe that’s how we get the best narrative experience, the best moment-to-moment experience. However, along the way, these levels that we go to do open up, some of them have more exploration than others. Alternate branching paths, mysteries, secrets, optional content you’re going to find and solve. So it does open up, but it is a mission-based, highly curated game.
-
Twee recente release van BioWare, Mass Effect: Andromeda en Anthem, hadden een open wereld. Die games flopten echter allebei behoorlijk hard, dus misschien is het maar beter dat ze het nu over een andere boeg gooien.
Opmerkingen