Xbox-hoofd Phil Spencer vindt licentiegames maar ingewikkeld
Hij zegt tegen Game File dat licentiegames moeilijk zijn om te maken, vooral als ze op abonnementsdiensten moeten komen. “We hebben het gezien bij racegames die van de lijst gehaald moesten worden, omdat je bepaalde licenties kwijtraakt. Dus ik ben altijd heel voorzichtig, als we een licentie aannemen, dat we het om creatieve redenen doen en het team een doel heeft.” Ubisoft heeft bijvoorbeeld dit probleem gehad met The Crew, ook Forza Horizon kampte eerder met dit soort licentieproblematiek.
Nu zijn de ogen gericht op Xbox om de volgende licentiegame, namelijk Indiana Jones and the Great Circle, dat in samenwerking met Lucasfilm Games wordt gemaakt. Spencer geeft erover aan dat de de passie die MachineGames ervoor heeft de reden was om de licentie aan te gaan. Phil: "Ik denk dat je in Indiana Jones een team ziet dat echt van Indiana Jones en die wereld houdt. Het verhaal is voor mij een van de sterkste onderdelen van die game - de manier waarop je het gevoel hebt dat je Indiana Jones bent vanuit een first person perspectief. Dus het is duidelijk dat dat iets is wat het team wilde doen. En voor ons, gezien het [intellectuele eigendom] dat we bezitten. Ik ben er een groot voorstander van dat we een IP gebruiken die we nog niet al eens hebben herzien.”
Spencer zegt dat hij een goed gevoel heeft over het partnerschap met Lucas en Disney. Al kan natuurlijk nooit met zekerheid worden gezegd hoe lang een licentie precies geldt.
Indiana Jones and the Great Circle verschijnt 9 december op Xbox en PC. In de lente komt het spel ook naar PlayStation 5.
Als je nog een vreselijk slechte licentiegame kent: deel je leed!
Opmerkingen