Xbox-versie Warhammer 40,000: Darktide uitgesteld
Dat heeft Martin Wahlund, de CEO van ontwikkelaar Fatshark, laten weten via social media. De pc-versie kwam afgelopen november uit en hoewel er toen nog geen releasedatum voor de Xbox Series X en S-versie aangekondigd was, laat Wahlund nu weten dat er wat extra maanden ontwikkeltijd nodig zijn om de feedback van de pc-versie te verwerken.
"We zijn er trots dat we bij Fatshark een game kunnen leveren waar miljoenen mensen van kunnen genieten. Dat was ons doel met Warhammer 40,000: Darktide - een enorm boeiende en stabiele game maken met een hoeveelheid diepgang waardoor je weken blijft spelen, niet uren."
Hij vervolgt: "De komende paar maanden richten we ons volledig op het verwerken van jullie feedback. We willen een compleet crafting-systeem leveren, een progressieloop die meer beloont en blijven werken aan de stabiliteit en prestaties van de game."
Naast dat men nu nog wat langer op de Xbox Series X en S-versie moet wachten, wordt ook de seizoenscontent die gepland stond voor de game voor onbepaalde tijd uitgesteld. "We konden hier niet mee doorgaan wetende dat we jullie feedback niet eerst hebben verwerkt."
Warhammer 40,000: Darktide speelt af in de stad Tertium, waar spelers in de huid kruipen van de Imperial- en Chaos-facties en vergelijkbaar met Left 4 Dead met z'n vieren hordes aan zombie-achtige vijanden te lijf gaan.
De pc-versie van de game scoorde vorig najaar een 8 op Gamer.nl: "Warhammer 40,000: Darktide is een evolutie op Fatshark’s voorgaande Warhammer-games. De balans tussen de twee gevechtsstijlen, de uitstekende graphics en aanwezige variatie in vijanden zorgen ervoor dat elke missie een bijzondere ervaring is. Het Warhammer 40,000-universum staat constant op de voorgrond en maakt van iedereen die dat nog niet was een fan."
Opmerkingen