Nachtwacht van 12 oktober 2024
Live updates:
De site laat weten dat de Hogwarts Legacy Definitive Edition in ontwikkeling is, met zo’n 10 tot 15 uur aan nieuwe content. Dit zou bestaan uit een nieuwe story-quest, side-quests, activities en outfits. De nieuwe content komt ook als DLC uit, voor mensen die de game al hebben. De verwachting is dat de DLC tussen de 20 en 30 dollar (dus euro) zal gaan kosten.
Volgens Insider-Gaming is het nog onduidelijk wanneer de Definitive Edition moet uitkomen, maar het wordt waarschijnlijk ergens volgend jaar.
Aspyr en Crystal Dynamics werken opnieuw samen om deze keer de volgende drie Tomb Raiders te remasteren, die op 14 februari 2025 moet uitkomen. In de trailer hieronder alvast een voorproefje.
De game was een hit op de PS4, maar niemand boeit het dat Until Dawn nu ook een versie heeft voor de PS5. Zeker niet, omdat je er opnieuw de volle mep voor moet neerleggen. En omdat het origineel nog steeds prima is. En omdat de nieuwe versie technisch gezien een zooitje is. En zo kan de Wacht nog wel even doorgaan.
Punt is dat de game tot nu toe dan ook keihard flopt. Via PlayStation Trophy-data heeft de site TrueTrophies onderzocht dat de launch van Until Dawn zelfs 28.6% kleiner was dan Concord! Je weet wel, die game die honderden miljoenen heeft gekost en waar Sony na twee weken de stekker uittrok. Dit zou betekenen dat Until Dawn in totaal maar een lullige 18.000 keer is verkocht wereldwijd in de eerste week. LOL, hopelijk snapt Sony de hint.
Na het succes van de Deluxe Remaster werden de makers van het origineel dan ook gevraagd of ze een nieuwe Dead Rising-film zien zitten. In een interview zei Ryosuke Murai, de director van de Dead Rising-games, het volgende:
“I would certainly enjoy that. Speaking as my opinion personally, I think that it could also be suitable for an anime, but that’s an unusual approach. Ultimately, I think that a live-action zombie movie would be the coolest thing to make out of Dead Rising.”
-
De Wacht denkt dat het in het geval van Dead Rising lekker bij games moet blijven, zeker na drie mislukte pogingen, maar na het succes van de Super Mario Bros. film en zelfs Sonic The Hedgehog is alles mogelijk.
Dit klinkt maf, maar feitelijk kopen we licenties op de verschillende online-stores om games te kunnen spelen, niet de game zelf. Om dit duidelijker te maken komt er in de USA in 2025 een nieuwe wet, die online digital platforms verplicht dit te vermelden. Steam is nu alvast begonnen met de volgende tekst als je een game in je winkelwagentje gooit:
“A purchase of a digital product grants a license for the product on Steam.”
-
Je bent tegenwoordig niet meer de eigenaar van de game, als je deze digitaal aanschaft. Je koopt simpelweg een licentie en Steam onderstreept dit nog maar eens. Dit weten we natuurlijk eigenlijk al jaren, maar het blijft een beetje gek aanvoelen.
Maar, hoe technisch indrukwekkend zijn de beelden nu echt en wat betekent het voor de games als er gebruik wordt gemaakt van Unreal Engine 5, in plaats van de inmiddels stokoude Slipstream Engine? De gasten van Digital Foundry zijn de enige die daar nu al een enigszins geloofwaardig antwoord op kunnen geven. Enjoy, en tot de volgende!
Opmerkingen