Nachtwacht van 22 december 2024
Live updates:
Sinds de nieuwste 33.11-update voor Fortnite is uitgerold, hebben dataminers een hele hoop details over de aanstaande crossover met Cyberpunk 2077 kunnen achterhalen. Het gaat onder meer om nieuwe (cosmetische) items en een releasedatum van de crossover.
Zo onthult de leaker SpushFNBR op X dat de Cyberpunk-hoofdpersonages V en Johnny Silverhand hun eigen skins en cosmetische items in Fortnite krijgen. De skins van beide personages gaan 1.500 V-Bucks kosten. Voor 800 V-Bucks kunnen spelers ook een bijpassend wapen aanschaffen. Ook zal de iconische sportauto Quadra Turbo-R V-Tech naar Fortnite komen, voor 1.800 V-Bucks.
Volgens SpushFNBR zullen de twee skins ook verkocht worden als bundel. De leaker kan nog niet zeggen of de Quadra Turbo-R daar ook deel van uitmaakt.
Een andere leaker bevestigt dat de crossover aanstaande maandag - 23 december dus - van start gaat. Het maakt daarmee onderdeel uit van het Winterfest 2024-evenement, dat dit weekend van start is gegaan in Fortnite.
Wederom skin gebaseerd op Keanu Reeves
Johnny Silverhand wordt gespeeld door Keanu Reeves, wat betekent dat het de tweede keer is dat Fortnite een skin gebaseerd op de Amerikaanse acteur krijgt. Eerder werd er namelijk een skin van John Wick uitgebracht: een ander figuur gespeeld door Reeves.
Het Winterfest 2024-evenement ging dit weekend van start met een in-game optreden van Mariah Carey. Natuurlijk zong ze daar haar tijdloze kerstklassieker “All I Want for Christmas Is You”. Het Winterfest duurt tot 7 januari 2025.
Sega meldt dit aan de BBC. Door een abonnementsdienst op te zetten, zouden ze kunnen inspelen op de moderne trend van games streamen, wat een alternatief biedt voor het los aanschaffen van games.
Shuji Utsumi, het hoofd van Sega, zegt tegen de BBC dat hij dit soort abonnementsdiensten "heel interessant vindt". De Japanse uitgever van franchises als Sonic the Hedgehog en Persona zou al bezig zijn met het verkennen van mogelijkheden. "We denken en discussiëren over iets waar we nog niet uitgebreid op in kunnen gaan", zo zegt de Sega-baas.
Momenteel worden games van Sega al door reeds bestaande abonnementsdiensten aangeboden, waaronder Game Pass en PlayStation Plus. Er zijn ook andere game-uitgevers die een platform hebben waar gamers tegen betaling een maand- of jaarplan kunnen aanschaffen, zoals Nintendo, Ubisoft en Electronic Arts (EA).
Utsumi zegt tegen de BBC dat hij Sega graag weer een grote speler binnen de gamesindustrie wil maken. Volgens hem lijdt Sega namelijk aan een gebrek aan zelfvertrouwen. "Het is nu niet de tijd om verdedigend op te treden. We moeten aanvallend zijn."
Met het oog op nog een betaalde dienst voor games lijkt het er steeds meer op dat gamers in eenzelfde soort situatie terecht gaan komen als met betaalde videodiensten. Tegenwoordig moeten mensen meerdere van die diensten - zoals Netflix, Videoland, Amazon Prime en Disney+ - aanschaffen om een variatie aan films en series te bekijken. Dit soort abonnementsdiensten kosten al gauw meer dan tien euro per maand.
Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het Strategic Partnerships-team binnen Bungie, deelt op LinkedIn dat zijn tak wordt samengevoegd met een soortgelijke afdeling binnen PlayStation: Franchise Development and Portfolio Strategy. Zelf lijkt hij behoorlijk enthousiast over de verhuizing naar Sony's gamebedrijf. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation", bejubelt hij. "Voor mij persoonlijk is dit oprecht een droomrol, om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainment-franchises."
De integratie van Bungie- en PlayStation-studio's hangt samen met een strategie die is medebepaald door Bungie-ceo Pete Parsons. Het is uiteindelijk de bedoeling dat zo'n 12 procent van de Bungie-medewerkers een overstap gaat maken naar Sony.
Eerder dit jaar werd al bekend dat de Creative Studios van Bungie volledig opgaat in PlayStation. Als gevolg daarvan zouden meerdere Bungie-medewerkers zich naast hun eigen liveservicegames ook gaan focussen op liveservicegames van Sony.
Sony kocht Bungie in 2022 voor 3,6 miljard dollar. De Amerikaanse studio bestaat al ruim dertig jaar en boekte in het verleden grote successen met Halo- en Destiny-games. Toch heeft het ook een tijd lang gerommeld binnen de studio en heerste er een giftige werkcultuur. Sinds de overname door Sony zijn er ook nog eens honderden mensen ontslagen.
Op dit moment werkt de studio aan een nieuwe game binnen hun Marathon-franchise.
Ook staan de logo's van Persona 5 en diens studio Atlus afgedrukt op het vliegtuig. Daarnaast zijn verschillende slagzinnen uit de game aangepast zodat ze aansluiten op het thema van vliegen. Zo staan de teksten "Take the sky" en "Take your time and enjoy your flight" geprint op het vliegtuig.
De afdrukken van Joker en Morgana komen van officiële promotie-art van Persona 5. Het maakproces van het vliegtuig is in deze video in vogelvlucht te zien:
De samenwerking tussen het Persona-team en AirAsia werd eind september al aangekondigd. Het is niet voor het eerst dat er een vliegtuig rondvliegt met illustraties van bekende games. Vooral Aziatische maatschappijen vinden het leuk om rond te vliegen met promotie-art van games. AirAsia ontwierp eerder een vliegtuig ter promotie van Sonic x Shadow Generations. Daarnaast vliegen er Japanse en Singaporese maatschappijen rond met speciale Pokémon-vliegtuigen.
Het gaat om een combinatie van fysieke en digitale verkopen van Octopath Traveler 1 en 2. Anderhalf jaar geleden bereikte de franchise nog een mijlpaal van drie miljoen verkopen, wat betekent dat er in een vrij snel tempo twee miljoen verkopen bij zijn gekomen. Dit jaar werd het eerste deel van Octopath Traveler nog uitgebracht op PlayStation-consoles.
Ter viering van de vijf miljoen verkopen heeft Square Enix een nieuwe illustratie, gemaakt door Rika Okazaki, gedeeld:
In Octopath Traveler volg je de verhalen van acht verschillende helden in de fantasierijke, middeleeuwse wereld van Orsterra. Als speler neem je om de beurt de rol aan van deze personages. De games springen voornamelijk in het oog vanwege de graphics, die klassieke 2D-sprites combineren met omgevingen die veel visuele diepte bevatten.
Hoewel het pad in ieder geval vrij lijkt te zijn voor een Octopath Traveler 3, is het allesbehalve duidelijk wanneer we daar meer over te weten komen. Het gat tussen het eerste en tweede deel bedroeg ongeveer vijf jaar.
Opmerkingen