Nachtwacht van 23 oktober 2024

Live updates:

02:09Team achter Prince of Persia: The Lost Crown opgeheven?

Deze geruchten zijn afkomstig van de Franse journalist Gautoz, die dit laat weten via X. Volgens hem hebben de devs zelfs gevochten voor een opvolger, maar Ubisoft was niet blij met de opbrengst van het eerste deel en het team bestaat nu dus niet meer.

Erg jammer, zeker voor de ontwikkelaars die aan de game hebben gewerkt. The Lost Crown is dan misschien niet het grote verkoopsucces geworden waar Ubisoft op hoopte, maar dat lag niet aan de game zelf.

02:08Metal Gear Solid voice-actor David Hayter geeft teaserMetal Gear Solid Delta: Snake Eater

In een interview wordt David Hayter gevraagd hoe betrokken hij is bij de ontwikkeling van Metal Gear Solid Delta en hij zei:

“Well, you know from the beginning Konami and I started talking about…you know I came aboard to help do promotion, and work with them. They’ve let me in on what they’re doing behind the scenes, I got to play a little bit of the game, you know, a little a few months ago. There may be some things that I’m doing voice-wise that I can’t really talk about yet, but I’m, you know, I’m working to support the game and I’m pretty involved which is nice.”

-

Huh, krijgt de remake andere tekst dan? Zijn het nieuwe dialogen? Misschien nieuwe codec-gesprekken? Wie het weet mag het zeggen.

02:05Sony wilde Crimson Desert tijdelijk exclusief voor PlayStationCrimson Desert

In de vertaalde gesprekken legt Pearl Abyss uit te hebben getwijfeld om de deal aan te pakken, maar uiteindelijk er toch voor heeft gekozen om Crimson Desert zelf te gaan uitgeven:

“Sony has essentially seen the entire game and expressed interest in publishing it, offering several favorable terms. If we had gone with Sony as a publisher, the game would have been exclusive to PlayStation for a year, with no release on Xbox, and PC distribution rights would also belong to Sony. Despite these restrictions, Sony's marketing power and various unique incentives were appealing. However, after evaluating the expected sales and revenue-sharing structure, we decided that self-publishing would be more beneficial. In a typical contract, 30% of revenue goes to platform fees, and the remaining 70% is split between the developer and publisher. Since we already have the capability to self-publish globally and have overseas branches, we concluded that using our own resources would be more advantageous.”

-

Yeah, 30 procent is nogal wat, dus klinkt deze beslissing logisch. Shift Up, de ontwikkelaar van Stellar Blade, kreeg een zelfde soort deal aangeboden van Sony en heeft deze wel aangepakt. Shift Up had echter niet de mogelijkheid om Stellar Blade zelf uit te geven. Altijd smullen, dit soort behind the scenes info!

02:03Empire of the Ants PS5 Pro-details uitgebracht

Renaud Charpentier, de game director van Empire of Ants, laat weten dat de PS5 Pro behoorlijk vergelijkbaar is met de upgrade van de PS4 naar de PS4 Pro. De PS5 Pro krijgt, net als de PS4 Pro ten opzichte van de PS4, een grotere en snellere GPU. Dat is voor een game als Empire of Ants erg interessant, aangezien de game ‘GPU bound’ is. Renaud legt uit:

“It is a kind of natural evolution of the PS5 hardware, same paradigms but more processing power on the GPU and ray tracing cores. For us, the gain of about 50% more GPU processing power is the most interesting of course, as our game is GPU bound, not CPU bound. There is a single 60 FPS mode for PS5 Pro, so double the frame rate of the PlayStation 5 version. We don't use PSSR. It came very late in our development cycle for this game, so we stuck to the Unreal equivalent.”

-

Nog maar twee weekjes wachten, op zowel de game als de nieuwe console!

02:01Grafische modi van Stellar Blade PS5 Pro bekend na patchStellar Blade

Naast de al bestaande Performance, Balanced en Resolution-modes komen daar op de PS5 Pro ook nog een Enhanced Balanced Mode en een Enhanced Resolution Mode bij. De changelog hieronder:

Introduced High Frame Rate (HFR) Mode to minimize input lag and enhance frame rate performance. Display must support 120 Hz output. Enable 120 Hz Output in PlayStation 5 settings (Settings > Screen and Video > Video Output).

Available graphics modes:

·        Prioritize Performance: Focuses on frame rate.

·        Balanced: Balances resolution and frame rate.

·        Prioritize Resolution: Focuses on resolution and quality.

·        Pro: Enhanced Balanced Mode optimized for PlayStation 5 Pro, utilizing PSSR for superior quality.

·        Pro Max: Enhanced Prioritize Resolution Mode for PlayStation 5 Pro, providing a higher frame rate.

Wow, opties zijn altijd goed, maar is dit niet een beetje overdreven? Toch grappig om te zien hoe Empire of Ants bijvoorbeeld maar één mode krijgt op de PS5 Pro, terwijl Steller Blade er dus vijf krijgt.

01:58Legacy of Kain: Soul Reaver Remastered-trailer toont de verbeteringenSoul Reaver

Daarnaast is er via het PlayStation Blog een shitload aan info bekend gemaakt, waaronder de vele boss-battles en de compleet nieuwe map. Check alle info hier en de trailer hieronder. Enjoy, en tot de volgende!

Watch on YouTube

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.