Nachtwacht van 24 juni 2024
Live updates:
Hollow Knight Silksong niet in ontwikkelingshel
De ontwikkeling van Hollow Knight Silksong duurt inmiddels zo lang dat veel mensen bang zijn dat de game in ontwikkelingshel zit, maar daar hoeven we ons blijkbaar geen zorgen over te maken.
Een speeltester van de game laat weten dat de ontwikkeling niet in de soep aan het lopen is (via Gamesradar). "Hallo mensen, ik weet dat ze niet in ontwikkelingshel zitten", schrijft hij in een Discord-server, doelend op ontwikkelaar Team Cherry. "Iedere softwareontwikkeling zet interne data en mist die keer op keer. Dat is een normaal onderdeel van het ontwikkelen van software", verduidelijkt hij nog.
De stilte vanuit Team Cherry over de game is volgens hem ook helemaal niet vreemd. "Je hoort er alleen niets van, omdat ze die uitstellen niet publiekelijk aankondigen. Ook dat is volledig normaal."
Voorlopig moeten we dus nog steeds heel veel geduld hebben. Velen dachten toch dat we de game dit jaar wel zouden zien tijdens de Xbox Games Showcase of een Nintendo Direct, maar tot op heden is er, sinds de trailer in de Xbox Showcase van 2022, niets meer aangekondigd over de game. Ooit komt dat wachten ten einde, ooit...
De vier plaatjes tonen een paar van de verschillende omgevingen die je in de game gaat ontdekken. Ook zien we een aantal personages die we gaan tegenkomen, waaronder de Deku Scrub, de Gerudo en de Zora. In de game moeten we hen gaan helpen nadat ze te maken kregen met gekke rifts waar mensen in wegzakken.
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom werd aangekondigd tijdens de afgelopen Nintendo Direct. Vooral uniek is dat de hoofdrol dit keer niet voor Link, maar voor Zelda is weggelegd. Het personage kan dit keer dus bestuurd worden - een veelgevraagde feature door fans. Ze kan objecten in de gamewereld - zoals dozen - dupliceren en zo puzzels oplossen, of vijanden naast haar laten vechten. Daar gebruikt ze een speciale toverstaf voor.
De game komt op 26 september uit op Nintendo Switch.
Daar lijkt de communitymanager van de game in ieder geval naar te hinten op X. In haar post zien we eerst het woord Palworld met drie hartjes, in het groen, zwart en wit. "Ik wil meer hartjes toevoegen, maar ik weet niet zeker welke kleur zou passen... Hmm wat denk je hiervan?", schrijft ze, waarna ze een blauw hartje toevoegt. "Ziet er goed uit denk ik."
We weten het natuurlijk niet zeker, maar het heeft er in ieder geval alle schijn van dat ze hier hint naar de aankondiging van een PlayStation-versie van de game. Eerder liet Shuhei Yoshida, het hoofd van indiegames op PlayStation, al blijken dat hij Palworld graag naar PlayStation zou halen en die wens lijkt dus uit te komen.
Eerder zette ontwikkelaar Pocket Pair een FAQ over hun game online. Op de vraag of er ook een PS5-versie zou komen, zei de studio: "We hebben er op dit moment geen plannen voor, maar we zullen het overwegen tijdens de ontwikkeling!"
Palworld verscheen in januari in early acces op Xbox Series X en S en pc. In totaal haalde de Pokémon-kloon al meer dan 25 miljoen spelers, vijftien miljoen op pc en tien miljoen op Xbox. Dat succes smaakt ongetwijfeld als meer en een PlayStation-versie is dan een logische vervolgstap, toch?
In de files hebben de dataminers gevonden dat Fortnite OG zich dit jaar richt op het tweede seizoen van Chapter 2 (via TheGamer). Blijkbaar is de boel ook al meer dan zes maanden in ontwikkeling, dus dat belooft wat.
Een van de dataminers durft ook te gokken dat we OG aan het einde van het jaar gaan spelen. Waarop hij dat precies baseert is niet helemaal duidelijk, dus het zou ook zomaar een wilde gok kunnen zijn.
Dat deze dingen in de files staan betekent overigens niet direct dat ze ook allemaal werkelijkheid worden. Ontwikkelaars stoppen soms wel eens dingen in de files om dataminers zoals deze om de tuin te leiden. Epic Games heeft in ieder geval nog niets officieels aangekondigd, buiten het feit dat OG dit jaar terugkeert. Afwachten dus...
Vorig jaar was Fortnite OG in ieder geval een enorm succes. De game haalde zelfs z'n meest succesvolle dag tot nu toe. Op de eerste zaterdag van het seizoen werd de game door 44,7 miljoen unieke spelers gespeeld. Die 44,7 miljoen spelers zorgden samen voor 102 miljoen gespeelde uren. Wat een beetje nostalgie teweeg kan brengen.
"Dit is een suggestie om je Scadutree Blessing te levelen", schrijft men ogenschijnlijk uit het niets. Maar zo uit het niets is het natuurlijk niet. Veel spelers klagen over de moeilijkheidsgraad van de pas uitgekomen Elden Ring-dlc. Het is zelfs een van de redenen dat de Steam-gebruikersrecensies momenteel op 'verdeeld' staan.
Namco Bandai lijkt die klagende spelers nu een soort trapje na te geven met deze tip. De Scadutree Blessing is een statistiek in de game waarmee je je personage een stukje sterker kunt maken in The Land of Shadows, het gebied van de dlc. Hoe meer je er vindt, hoe meer slagkracht je krijgt tegen eindbazen en andere vijanden. Mocht je dus moeite hebben met de dlc, dan is het misschien verstandig om naar Namco Bandai te luisteren. Levelen die hap!
Opmerkingen