Nachtwacht van 25 januari 2025

Live updates:

04:53Dit zijn de systeemeisen voor Assassin’s Creed ShadowsAssassin's Creed Shadows

Ubisoft heeft de systeemeisen voor de pc-versie van Assassin’s Creed Shadows bekendgemaakt. De game ondersteunt uiteraard de laatste technische toeters en bellen, zoals ray traced global illumination en reflecties, Intel XeSS 2, NVIDIA DLSS 3.7 en ADM FSR 3.1. Om te analyseren welke settings het beste passen bij jouw systeem, is Ubisoft zo aardig geweest om een in-game benchmarking tool te verzorgen.

Check hier onder alle systeemeisen op een rijtje, verdeeld over drie verschillende ray tracing voorkeuren. En, kan je pc het een beetje handelen? Zo niet, dan heb je nog een krappe 2 maanden om een upgrade te tegelen! Assassin’s Creed Shadows verschijnt op 20 maart voor PlayStation 5, Xbox Series X/S en pc. Onze Cody mocht op bezoek bij Ubisoft Quebec om de game alvast uit te proberen. Hoe hij dat vond lees je in zijn preview!

Assassin's Creed Shadows systeemeisen

Selective Ray Tracing

Minimum

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 1080P at 30 FPS

Visual Settings: Low

CPU: Intel® Core™ i7 8700k/ AMD Ryzen™ 5 3600

GPU: Nvidia® GeForce GTX™ 1070 8GB/ AMD Radeon™ RX 5700 8GB/ Intel® Arc™ A580 8GB (REBAR ON)

Recommended

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 1080P at 60 FPS

Visual Settings: High

CPU: Intel® Core™ i5 11600k/ AMD Ryzen™ 5 5600x

GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 3060Ti 8GB/ AMD Radeon™ RX 6700 XT 12GB/ Intel® Arc™ B580 12GB (REBAR ON)

Enthusiast

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 1440P at 60 FPS

Visual Settings: High

CPU: Intel® Core™ i5 11600k/ AMD Ryzen™ 5 5600x

GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 2070 8GB/ AMD Radeon™ RX 6700 XT 12GB/ Intel® Arc™ B580 12GB (REBAR ON)

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 4K at 60 FPS

Visual Settings: High

CPU: Intel® Core™ i7 12700k/ AMD Ryzen™ 7 5800x3D

GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4070 Ti Super 16GB/ AMD Radeon™ RX 7900 XT 20GB

Standard Ray Tracing

Minimum

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 1080P at 30 FPS

Visual Settings: High

CPU: Intel® Core™ i7 8700k/ AMD Ryzen™ 5 3600

GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 2070 8GB/ Nvidia® GeForce RTX™ 2070 8GB/ Intel® Arc™ B580 12GB (REBAR ON)

Recommended

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 1440P at 60 FPS

Visual Settings: High

CPU: Intel® Core™ i5 11600k/ AMD Ryzen™ 5 5600x

GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4070 Super 12GB/ AMD Radeon ™ RX 7800 XT 16GB


Extended Ray Tracing

Enthusiast

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 1440p at 60 FPS

Visual Settings: Ultra

CPU: Intel® Core™ Intel i7 13700k/ AMD Ryzen™ 7 7800x3D

GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4080 16GB

Extreme

Resolution/FPS Using Dynamic Resolution and Upscaling: 4K at 60 FPS

Visual Settings: Ultra

CPU: Intel® Core™ Intel i7 13700k/ AMD Ryzen™ 7 7800x3D

GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4090 24GB



Watch on YouTube

04:47SNES-klassieker Fatal Fury 2 nu te spelen via Nintendo Switch OnlineFatal Fury 2 box art

Fans van obscure vechtgames opgelet: je Switch heeft er eentje bij! Fatal Fury 2 verscheen oorspronkelijk in 1992 in de arcadehallen en kwam in de jaren erna naar verschillende consoles. De game bevat 8 vechters, waaronder Mai Shiranui en Kim Kaphwan, die daarna nog vaak zouden terugkeren in Fatal Fury en King of Fighters titels.

Fatal Fury 2 is samen met twee andere games toegevoegd aan de SNES-bibliotheek van Nintendo Switch Online. Ook ‘nieuw’ is Super Ninja Boy, de RPG/beat ‘m up uit 1991. De derde titel deze maand is Sutte Hakkun, een puzzel-platformer die nooit eerder in het Westen is uitgebracht.

Deze games zijn samen met tig andere SNES-titels speelbaar in de SNES-app, die inbegrepen zit bij het Nintendo Switch Online abonnement.

Watch on YouTube

04:44Maker wil Stardew Valley zijn hele leven blijven updatenStardew Valley logo

Hoewel Eric Barone (ook bekend als ConcernedApe) vorige maand nog liet weten dat hij nu toch echt verder wil met zijn volgende game, zal hij zijn eerste liefde misschien wel nooit helemaal kunnen loslaten. In een interview met NPR stelt Barone dat hij in de toekomst waarschijnlijk altijd dingen zal willen blijven toevoegen aan Stardew Valley. Zelfs al is het 50 jaar later.

Barone beseft dat hij inmiddels 12 jaar aan de boerenlevensimulator werkt en dat hij graag meer dan één wil maken in zijn leven. Ook denkt hij dat een game ook teveel content kan hebben. En toch wil Barone het Stardew Valley-boek nooit definitief sluiten. Het denkt nooit met pensioen te gaan en het lijkt hem grappig om bij wijze van spreke op zijn 90ste nog een update uit te brengen.

Stardew Valley verscheen in 2016 en werd meteen een groot succes. Er volgde veel nieuwe content, maar ondertussen werkt Barone ook aan zijn volgende titel, die hij in 2021 aankondigde: Haunted Chocolatier. Wanneer die game af moet zijn weet nog niemand. In 2023 werd de ontwikkeling nog even op pauze gezet, om te kunnen werken aan een grote update voor, je raadt het al, Stardew Valley! Update 1.6 verscheen afgelopen maart voor pc en in de herfst ook voor console en mobiel. Het werd een stuk groter dan oorspronkelijk gepland en voegde een compleet nieuw boerderijtype, nieuwe festivals, nieuwe dialogen en een hele zooi nieuwe items.

04:42Alles over zeeslagen in Like a Dragon: Pirate Yakuza in HawaiiLike a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii

Sega heeft een nieuwe trailer voor Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii uitgegeven, om te laten zien wat kapitein Goro Majima en zijn bemanning op open zee gaan uitspoken. Het lijkt erop dat we ons warm kunnen maken voor lekker arcade naval combat, gecombineerd met verrassend diepgaande crew management en de nodige Like a Dragon onzin. 

Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii verschijnt op 21 februari voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S, Xbox One en pc.

Watch on YouTube

04:40The Breach is eerste update voor No Rest for the Wicked, zie hier de teaser

Moon Studios heeft de naam voor de eerste grote update voor No Rest for the Wicked bekendgemaakt, aan de hand van een extra smerige teaser trailer. Het heet The Breach, maar verder komen we er nog helemaal niets over te weten. Volgens de ontwikkelaar is de hoeveelheid nieuwe features, content en verbeteringen zo groot, dat ze er een deep dive voor aan het voorbereiden zijn. Deze ‘Wicked Inside’ vind plaats op 11 maart.

No Rest for the Wicked is wat de ontwikkelaar zelf noemt een ‘precision Action RPG’, dat het genre moet heruitvinden. Behoorlijk anders dus dan de twee Ori games waar Moon Studios de vorige consolegeneratie mee doorbrak. De game is al sinds afgelopen april te spelen via Steam Early Access en komt uiteindelijk ook naar PlayStation 5 en Xbox Series. 

De game valt tot nu toe in de smaak, al was het afgelopen jaar wel behoorlijk stil aan de kant van de ontwikkelaar. In december werd al beloofd dat dat snel zal veranderen, al zullen we voor echt concreet nieuws nog even geduld moeten hebben tot maart.

Watch on YouTube

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.