Nachtwacht van 25 november 2024
Live updates:
Via social media liet Chris Judge weten dat er in ieder geval op 1 december iets te gebeuren staat omtrent God of War, maar er lijkt meer aan de hand. Hij zei:
“December 1st we will be making a major announcement. The next two weeks are gonna be chopful with announcements and all kinds of good stuff. We will talk to you soon ‘Boy’.”
-
Meervoud dus. Nu lijkt het er op dat het in ieder geval om de Secret Level-show zal gaan, die op 10 december uitkomt. Waarschijnlijk verschijnt Chris Judge daarin als Kratos en krijgen we een eerste trailer te zien. Maar, dit is een aanname en dan weten we nog steeds niet wat die andere aankondigingen inhouden. Verwacht dus nieuws over God of War de komende weken!
In een nieuw interview laat Carrie Patel, de director van Avowed, namelijk weten dat er nog flink gesleuteld wordt aan de game en er flinke winst wordt gemaakt door optimalisatie. Hierdoor zou 60 fps misschien toch mogelijk worden. Carrie legt uit:
“30 fps is not the game’s baseline frame rate target, we will be hitting this target at the very least. We are doing a lot of bug fixing and performance optimization. That’s where we’re making gains on performance to get the frame rate as high as it can. It’s still a little early to say what the final frame rate number will be. We want to deliver an experience that fully captures the visual beauty and impact of the world. We don’t want to diminish any of the visual effects, environmental art, or character movement fans have seen in the game’s pre-release footage. At the same time, the development team is committed to giving players the best frame rate possible, and that’s a big part of what it is working on right at the moment.”
-
Dit is zeker nog geen bevestiging, maar het klinkt in ieder geval wel als een mogelijkheid dat er een Performance Mode komt. Misschien is 40 fps met VRR een mooie middenweg?
Nu is dat schaamteloos kopiëren niet nieuw in de gaming-industrie, maar Team Jade, de ontwikkelaar van Delta Force maakte een foutje door ook nog eens promotiemateriaal van Battlefield 2042 te gebruiken om de mobile-versie te promoten. Een fan viel dit op en Team Jade kwam met een statement:
“During today’s mobile version update, we found that an incorrectly used image of other product materials appeared in the update pop-up window. After verification, it was found that due to the incorrect use and configuration of the placeholder image, the resource loading failed or the mismatched image popped up in a weak network state. We are deeply aware of the mistake in using other product materials this time, and we would like to express our sincere apologies to the copyright holders of the materials and all the operators.”
-
Haha, wat een gelul. Dus je maakt een game die wel heel verdacht veel lijkt op een andere game en dan gebruik je per ongeluk promotiemateriaal waar (ook per ongeluk?) het Battlefield-logo vanaf is gesneden? Team Jade zegt deze fout heel serieus te nemen, maar de Wacht vindt dit nu al minimaal het grapje van de week.
Capcom doet niet echt mee in de trend van grote promoties en laat weten gemiddeld gezien ‘maar’ een jaar, tot anderhalf jaar na launch van een game al winst te maken. Tijdens een Q&A voor investeerders liet Capcom het volgende weten:
“Recently, there has been a trend in the industry of spending large amounts on advertising and promotions just before and after release to kickstart initial sales, but we have not traditionally used such methods. We calculate the costs for promotions based on expected performance and take a long-term approach to sales. On average, we can recover development costs within about one to one and a half years after release, so even if we lower the selling price afterward, once costs are recouped we expect profit margins of 80-90%. Our marketing approach remains unchanged.”
-
Nu zijn echt niet alle games van Capcom grote verkoopsuccessen geweest de afgelopen jaren, maar als dit werkt voor de studio is het helemaal mooi.
Season 2 komt met een shitload aan nieuwe content en begint zelfs een weekje eerder dan gepland, op 11 december al. Dit betekent dat je dus ook nog maar eventjes hebt om alle Season 1 unlocks te eeuh… unlocken, zoals de Audi RS E-Tron GT.
Season 2 brengt Ibiza-stad naar de wereld van Test Drive Unlimited Solar Crown dat op een schaal van 1:1 is nagemaakt. Daarnaast zijn er nieuwe locaties voor de standaard Hong Kong-map, nieuwe auto’s, clan-levels en nog veel meer. Check de aankondiging hier.
Zo zitten er bijvoorbeeld nieuwe Polaroidfoto’s in de Silent Hill 2 remake, die een geheime boodschap bevatten, dat zich vertaalt naar “You’ve been here for two decades”. Dit suggereert dat James al 20 jaar vast zit in de loop. Of de spelers natuurlijk, het is maar hoe je het bekijkt.
En nu zijn er meer aanwijzingen gevonden voor de loop, door een oplettende fan, die Morsecode ontdekte op verschillende in-game televisies. Het is verdomd lastig om te horen, maar als we de vage klikjes vertalen kom je uit op “Again and again and again”, dat ook in een oneindige loop wordt afgespeeld. Zo cool, dit soort easter eggs, zeker in remakes als dit. Dit heeft Team Bloober wat de Wacht betreft dan ook meesterlijk gedaan. Check de Morsecode in het korte filmpje hieronder. Enjoy, en tot de volgende!
Opmerkingen