Nachtwacht van 4 januari 2025

Live updates:

04:34Quest firmwareupdate fix nu beschikbaarQuest

Een paar dagen geleden ontstonden de problemen, toen de nieuwste firmwareupdate beschikbaar werd. Inmiddels is er een fix, en Meta had het volgende te melden:

“We discovered a software update issue that caused some Quest 2/3/3S headsets to be unresponsive and unable to start up correctly. We are actively working on resolving the issue for all users, but in most cases, you are now able to use your device normally.”

-

Mocht je na de fix nog steeds geen succes hebben, vraagt Meta je om contact op te nemen via het officiële ‘Help Center’ om de boel te fixen. Een hoop gedoe, maar de VR-headsets zijn in ieder geval weer tot leven te brengen!

04:32Ontwikkelaar Arrowhead werkt aan nieuw game conceptArrowhead

Zo rond de jaarwisseling vroeg Johan namelijk wat de wensen van de community waren omtrent het volgende project, terwijl hij de bevestiging geeft te werken aan een nieuw concept. Hij zei:

“What are your expectations and desires for what the next Arrowhead game will be? I am working on the high concept, but I would love to hear your speculation.”

-

Heel veel meer dan de hype alvast een beetje aanslingeren doet hij eigenlijk niet, maar de bevestiging is lekker. Al duurt het waarschijnlijk echt nog wel even, voordat de game uitkomt.

04:30Bloober Team wilde Lord of the Rings horrorgame maken

In een podcast hebben de host en Mateusz een gesprek over nerdy films en series, waarbij ze het uiteindelijk over Lord of the Rings hebben. De host merkt dan ook op dat het cool zou zijn om een horrorgame te spelen die zich in Middle-Earth zou afspelen. Mateusz reageerde daar op met:

“Don’t think I didn’t pitch my ideas on that. Even based on Silmarillion…obviously, a world that is created by Tolkien is very black and white in many ways. So creating psychological horror in this world might be a challenge for us…at the same time, in general, creating a horror game in a fantasy world is another layer of challenge. This is something that can be done, but is definitely another layer of challenge.”

-

Mateusz ziet dit dus wel zitten, maar geeft ook aan dat het een lastig project zou worden. Misschien toch ooit, in de toekomst? Zou inderdaad een vette setting zijn!

04:28Hermen hulst is hyped voor Ghost of Yotei
“It’s very difficult to pick just one game or studio, but the announcement of Ghost of Yotei by Sucker Punch Productions, which has produced many masterpieces, was special.”

-

Beetje een ‘WC-Eend verhaal’ natuurlijk, maar de Wacht is het wel met Hermen eens. Zin Ghost of Yotei!

04:26‘Borderlands 4 krijgt geen open wereld’Gearbox

Via X reageert Randy op een YouTube video, waarin er wordt gespeculeerd over de wereld van Borderlands 4. Hij zei:

“I wouldn’t use ‘open world’ to describe Borderlands 4 because the term comes with a lot of baggage that doesn’t apply. You’ll see.”

-

Juist ja, dus waarschijnlijk krijgt de game inderdaad geen grote open wereld, maar grote zones, die ‘seamless’ aan elkaar zijn geplakt? Hopelijk binnenkort de bevestiging.

04:23PlayStation-baas over toekomstige PlayStation-hardwareSony

Consoles blijven voorlopig dus de focus, maar er wordt ook nagedacht over cloud gaming en hoe het PSN kan groeien. Nishino-san legt uit:

“As of today, many PS4 games are being played, and the number of PS5 games is increasing rapidly. It is unlikely that this will suddenly change tomorrow, so there is no doubt that home video game consoles will remain at the center of our business for some time. However, we are also seeing an increase in the number of PCs and other different styles, so we are in the process of thinking about how to increase the number of PlayStation users overall, including those on the PSN. Some people may misunderstand me when I say this, but if you have cloud gaming on PS Portal and PS5 games running, some people may think that we have already entered the era of cloud gaming. However, you still need a controller and a screen in your hand, and we believe that hardware will not disappear just yet.”

-

Daarnaast legt hij uit dat hij verwacht dat de PS5, net als de PS4 een lange levenscyclus zal hebben, maar dat dit weinig te maken heeft met de timing voor nieuwe hardware. Dit heeft meer te maken met de technologische vooruitgang. Hij zei:

“We believe that PS5 will have a long lifecycle, just like PS4. However, I don’t think it is right to delay the timing of the launch of the next product that incorporates new technology because of the long time it will take. The timing for the launch of new hardware is related to the time frame in which technology evolves and the time frame in which we are able to implement that technology. Therefore, I think it is important to offer new products while people play the ones that are currently being used, and to expand the total number of games we offer.”

-

Aangezien we allemaal weten dat het een jaartje of 5 duurt om een nieuwe console te ontwikkelen en uit te brengen , is het logisch dat Sony inmiddels aan de PlayStation 6 werkt, maar daar blijft Nishino-san dan weer vaag over:

“We believe that products should be offered in a balance of technology, price, and timing. We are always considering when we will hit the spot we think we will hit.”

-

Het is nu zo net na de release van de PS5 Pro dan ook nog te vroeg om het over de PS6 te hebben, maar voor nu is dit zo goed als de bevestiging dat er voorlopig echt nog wel PlayStation consoles/hardware uitkomen. Een mooi vooruitzicht, om het nieuwe jaar mee te beginnen. Tot de volgende!

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.